Zoeken in deze blog

dinsdag 10 september 2019

Stof van Joanne Carlton




Ik las Stof van Joanne Carlton voor Hamley Books.

Korte samenvatting:
Als je hele wereld opgaat in stof, wil jij dan nog achterblijven? Simon James is een gelukkig man. Hij heeft een mooie baan, een prachtig gezin en geniet van het leven. Tot een giftige stofwolk de wereld verwoest en hij alles verliest. Drie weken en ettelijke miljoenen doden later is het einde nabij. Er bestaan geen mirakels om de overlevenden te redden. Op de laatste dag van zijn bestaan krijgt Simon het ultieme dilemma voorgeschoteld: wil hij overleven aan de zijde van een onbekende vrouw in een verwoeste wereld, om zo het voortbestaan van de mensheid te garanderen? Of wil hij zijn leven vandaag beëindigen na het verlies van zijn vrouw en zoon? Maar ... krijgt hij nog wel de keuze? Stof is een beklijvend boek over familie en liefde, onmenselijk verdriet en verlies. Een verhaal dat angstaanjagend dichterbij komt, geïnspireerd door onze huidige klimaatproblematiek en internet.


De Cover:
Deze sprak mij enorm aan. Ik voel meteen de spanning als ik de man voorop de pagina zie staan. Ik vind sowieso de kleurencombinatie heel mooi het grijs met het groen. Door de kaft ben ik wel heel erg geïnteresseerd in dit boek.


Wat vond ik ervan?:
Het verhaal start meteen middenin de actie. Waardoor je middenin het verhaal gezogen word. Dit maakt dat je verder wilt lezen. Je leert Simon heel goed kennen. Zijn verdriet om zijn familie. Zijn gevecht om een keuze te maken. Ook keer je in het boek enkele keren terug naar de tijd waar zijn vrouw en zoon wel nog lezen en waar de stof nog geen rol speelt. Alles verandert zodra de Stof zich laat zien. Ik vind het een verrassend einde hebben, dit had ik niet zien aankomen.


Ik geef dit boek 3 van de 5 sterren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten