Zoeken in deze blog

woensdag 25 september 2019

Gevallen Dromen - Sarina Bowen




Ik ben een groot fan van romans. En was dan ook heel enthousiast toen ik van SVM Publishing vernam dat ik mee mocht doen een de blog-tour van het boek Gevallen Dromen van Sarina Bowen.


Gegevens van dit boek:

Titel: Gevallen dromen 
Auteur:  Sarina Bowen 
Uitgeverij: SVM Publishing
Boek/Ebook: Ebook



Korte samenvatting:

In een oogwenk veranderde mijn leven.
Het was de bedoeling dat ik aan mijn studie zou beginnen
als lid van het damesijshockeyteam van Harkness.
In plaats daarvan verschijn ik in een rolstoel op de campus.
Alles aan mijn nieuwe leven is moeilijk en er is maar een persoon die dat snapt.
Tegenover mijn kamer zit namelijk de enige andere studentenkamer
die speciaal toegankelijk is voor mindervaliden.
En daar woont de onwaarschijnlijk aantrekkelijke Adam Hartley.
Zijn been is op twee plaatsen gebroken.
Ze krijgen een band vanwege gedeelde frustratie over kapotte liften,
ijshockeywedstrijden en teleurstellingen. We zijn gewoon vrienden,
tot die nacht waarin alles uit elkaar valt. Of in elkaar klikt.
Het enige wat ik weet, is dat ik voor hem gevallen ben. En hard ook.
Maar kan Hartley wel van iemand houden die zo gebroken is als ik?
In zijn donkerbruine ogen schuilen zijn eigen demonen.
En terwijl mijn problemen voor iedereen duidelijk zichtbaar zijn,
zitten zijn littekens diep van binnen verborgen.



Cover:

Op de cover staan een vrouw en een man. Ik ga er dan ook meteen vanuit dat dit de hoofdpersonages zijn van dit boek. Er staat rechtsonder in de hoek ook een hockeypuck. Dit vind ik een leuk detail omdat er in het verhaal ook naar de hockeysport verwezen word.


Het verhaal:

Dit verhaal gaat over Corey Callaghan. Zij heeft een veelbelovende hockey carriere in het verschiet liggen. Door een ongeluk beland Corey in een rolstoel en ziet zij haar toekomst in duigen vallen. Daar zij haar toelating tot de universiteit van Harkness al heeft gehad voor haar ongeluk, gaat ze toch naar deze universiteit. Zij krijgt een aangepaste kamer die zij mag gaan delen met Dana. De meiden kunnen het al snel goed samen vinden. In hun gang woont ook Adam Hartley, hij is door een dom ongeluk eventjes uit de hockey-running doordat hij zijn been in het gips heeft. Corey en Adam sluiten direct een vriendschap. Dit verhaal gaat over vriendschappen, verdriet, angst en liefde. Kan Adam ervoor zorgen dat Corey zich niet meer ‘kapot’ voelt?


Wat vond ik ervan?:

Ik ben fan van Corey, wat een dappere meid. Ze kent amper angst en ziet de wereld ondanks haar ongemakken voor zich liggen. Ze heeft een doel voor ogen. In eerste instantie ontstaat er een vriendschap tussen Adam en Corey. Maar Corey houdt voor Adam verborgen dat zij verliefd op hem is. Vooral ook omdat Adam al een vriendin heeft. Ze hebben heel veel gemeenschappelijke interesses en de vriendschap tussen hen word steeds dieper. De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt waardoor je een goed beeld van ze kan maken. Ook het huisgenootje van Corey, Dana is goed uitgewerkt. Evenals de beste vriend van Adam, Bridge. Dit is wel echt een roman die je wilt blijven lezen. Komen ze bij elkaar of vinden ze elkaar nooit?
Ik heb erg kunnen genieten van de vriendschap tussen deze 2 mensen. Heb sommige passages met een glimlach gelezen, Sarina Bowen heeft het mooi verwoord. 
Dit boek is het eerst deel uit de Ivy Years serie. Nu ik deel 1 gelezen heb ben ik zeker benieuwd naar de andere delen uit deze serie.



Ik geef het dan ook 3 van de 5 sterren.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten